Weldycar - spawalniczy wózek magnetyczny |
|
|
WELDYCAR - wózek do spawania automatycznego | | WELDYCAR - to wózek do mechanizacji prac spawalniczych, umożliwia automatyczne spawanie wzdłużne metodą MIG/MAG w każdej pozycji. Spawalniczy wózek magntyczny WELDYCAR dzięki swojej uniwersalności może być wykorzystywany do spawania sekcji płaskich, przestrzennych oraz belek. Stabilność jazdy wózka zapewnia poduszka magnetyczna (magnesy stałe), która jednocześnie trzyma zespół jezdny o łącznej masie do 25kg. WELDYCAR może stanowić narzędzie pomocnicze lub podstawowe do wykonywania złaczy. Jako wyposażenie do spawania złaczy w pionie możliwe jest wuzbrojenie wózka spawalniczego WELDYCAR w oscylator. Zarówno wózek spawaniczy WELDYCAR jak również zainstalowany oscylator zasilany jest akumulatorowo. | Weldycar - wózek do mechanizacji |
Możliwości zastosowania wózka WELDYCAR do mechanizacji spawania |
| | | | - spawanie złączy poziomych
| - spawanie po skosie bez ograniczeń max. kąta
| - spawanie złaczy pionowych
| | | - spawanie złączywpo łuku (min. 2000 mm)
| - spawanie złaczy w pułapie również na elementach o promieniu nie mniejszym niż 3000 mm
| | | | | Prowadzenie wózka WELDYCAR odbywa się metodą najazdową poprzez zespół rolek odbojowych. Listwa prowadząca nie jest na wyposażeniu zestawu. | Sposoby prowadzenia/bazowania wózka przy wykonywaniu spoin czołowych i pachwinowych. | | | | | | | | | | | | W przypadku spawania belek (spoiny pachwinowe) operator - spawacz dzięki pewnemu i niezawodnemu prowadzeniu wózka może obsługiwać dwa urządzenia (traktory) jednocześnie kładąc spoinę dwustronną, korzystną z punktu technologiczności wykonywania konstrukcji. Wózek magnetyczny WELDYCAR wyposażony jest w czujnik termiczny, który umożliwia po zajarzeniu automatyczne uruchomienie, a po wygaszeniu łuku automatyczne zatrzymanie jazdy wózka. Wózek spawalniczy posiada suport do mocowania uchwytu, który umożliwia wysięg palnika do 40 mm, z regulacją w pionie i w poziomie. WELDYCAR SP NV - to wózek w najbogatrzym wyposażeniem zawierający możliwość programowania sposobu jazdy pozwalający na spawane ciągłe lub przerywane. |
Cechy: | Główne zastosowania: | - możliwośc spawania w każdej pozycji,
- duży udźwig 25 kg, na magnesach stałych,
- odczyt danych na wyświetlaczu,
- spawanie z oscylacją: WELDYCAR S, WELDYCAR SP
- zasilanie akumulatorowe niezależne od sieci,
- możliwośc bazowania na spawanym elemencie,
- czujnik do synchronizacji jazdy wózka (start/stop) przy zajarzeniu łuku,
- możliwość programowania - wersja WELDYCAR SP
| - spawanie złaczy poziomych i pionowych,
- wykonywanie złaczy przy jeździe po równi pochyłej,
- spawanie złaczy w pozycji pułapowej,
- spawanie sekcji płaskich i przestrzennych,
- spawanie belek,
- wykonywanie długich ściegów przerywanych,
|
Dane techniczne:
|
| | Weldycar SP NV
| Weldycar S NV | Weldycar NV | Napięcie zasilania |
| 14V bateria
| Stopień ochrony
| | IP 235
| Czas pracy
| bez oscylatora
| do 6 h ciągłej pracy
| | z oscylatorem | do 4 h ciągłej pracy
| Zakres prędkości jazdy
| cm/min
| 15 - 140
| 15 - 140
| 5 - 70
| Max udźwig (wózek + osprzęt)
| [kg]
| 25
| Zakres regulacji suportu palnika
| pozioma [mm]
| 40
| | pionowa [mm] | 40
| Oscylator
| | tak
| tak
| nie
| Oscylacja
| odchyleń/min | 0 - 100
| 0 - 100
| -
| Masa oscylatora
| [kg] | 2
| 2
| -
| Temperatura pracy
| [°C] | -5 do +50 | Temperatura przechowywania
| [°C] | -10 do +70 | Wymiary wózka D×S×W | [mm] | 250×300×260 | Masa wózka | [kg] | 12
| 11 | 11 | |